maandag 11 juni 2012

GPS-tocht

Met ons team hebben we sport en spel gecombineerd in de vorm van een GPS-tocht. Enkele leden binnen ons team zijn fervent GPS-ers en waren ook in het bezit van eigen apparatuur. In heel europa zijn tochten uitgezet en wij gingen aan de slag met het lopen van punt naar punt op zoek naar een schat (cache). Verschillende van ons hadden nog nooit een gps tocht gelopen en ik moet zeggen dat het de moeite waard was. We hebben ongeveer 3 uur gelopen op zoek naar de schat, maar omdat je constant bezig bent met navigeren en kijken of je wel goed zit, heb je nog niet in de gaten dat je intensief aan het lopen bent. (Ik moet wel zeggen dat dat voor mij zo was, ik weet niet of iedereen dat zo ervaren heeft.). Maar over het algemeen waren de geluiden positief en was deze aktiviteit voor herhaling vatbaar.
We zijn gestart bij kasteel croy en iedereen had de uiteindelijke schat gevonden. Het leuke is dat je op zoek gaat naar iets wat een wildvreemde verstopt heeft. Je haalt iets uit zijn schatkist en laat zelf weer iets achter.Het is de bedoeling dat hetgeen je meeneemt, je weer ergens anders in een schatkist stopt, zodat de schat heel Nederland of zelfs de hele wereld doorreist.(als ik het tenminste goed begrepen heb).
Na afloop hebben we een tijdje "uitgerust" bij Femke onder het genot van een glaasje "water".